Meddelelse fra 01.02.2016 kl. 13:26
Sådan vedligeholdes et anhængertræk rigtigt og holder et hel bils liv.
Slitage og korrosion stopper ikke ved det massive stål af et anhængertræk: På
grund af permanent gnidning af metal på metal mellem kuglehoved og
trækstang, vil selv den modstandsdygtigste beskyttelseslak med tiden slibes af.
Med vedligeholdelses tips fra Rameder, www.rameder.dk Europas førende
udbyder af trækkrog til personbiler, holder anhængertrækket meget nemt et hel
bils liv.
Det gode først: Da metallet under køreturen altid poleres, kommer det ved
hyppig brug sjælden til større rustsamling på toppen af kuglehovedet. For at
beskytte lakken, anbefales det at sætte hætten på når trækkroget ikke benyttes
og regelmæssigt konservere kuglehovedet med et lag fedt. Sidst nævnte gælder
ikke i kombination med et anti-slingre-system eller anhængertræk som benyttes
til cykel- eller skiholder. For at garentere en sikker forbindelse skal i disse
tilfælde et på forhånd anvendt smørelag fjernes grundigt fra kuglehovedet.
Er kuglehovedet rustnet, anbefales det, før du bruger en trailer, at slibe kroget
med finkornet sandpapir – det forhindrer unødig støj under kørslen. Ved
aftagelige modeller hhv. svingbare systemer anbefales det, at smøre alle
bevægelige dele og led.
Også den bedste vedligeholdelse af trækket forhindrer ikke slitage. Det lovlige
mindstemål må skal overholdes og skal derfor regelmæssigt kontrolleres. Når
diameteren af 49 millimeter underskrides, skal kuglehovedet skiftes ud.
Pressekontakter
Christiane Rudyk
Frankfurter Ring 95
80807 München • Tyskland
Telefon +49 (0) 89 358 920 127
c.rudyk@rameder.de